Będąc na siłowni z zazdrością spoglądasz na wyrzeźbiony brzuch dziewczyny ćwiczącej obok? Postanawiasz dać siebie jeszcze więcej i katujesz się wieloma seriami i dziesiątkami powtórzeń, a tu ciągle nic? Jakie zestawy ćwiczeń na brzuch podjąć, aby przybliżyć się do upragnionego celu?

Spalanie tłuszczu to podstawa udanego treningu

Efektywnym rodzajem treningu są ćwiczenia umożliwiające spalanie tkanki tłuszczowej. Podobny schemat należy przyjąć w szczególności podczas ćwiczeń mięśni brzucha. W momencie, kiedy wykonujemy ćwiczenia kształtujące mięśnie brzucha, czy pośladków i ud nie oczekujmy wcale spektakularnych efektów. Ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej z brzucha to zestawy ruchów, które powtarzane regularnie pozwolą na efektywną redukcję zbędnego tłuszczu. Do tego celu idealny będzie wysiłek aeorobowy, do którego zalicza się, np.: bieganie i wszelkie marszobiegi, pływanie, jazda na rolkach. Podejmowanie ćwiczeń cardio pozwala na szybką i skuteczną redukcję masy ciała, która spowodowana jest spalaniem nagromadzonej tkanki tłuszczowej. Jeżeli dodatkowo połączymy ją ze specjalnym zestawem ćwiczeń mających na celu wyrzeźbienie mięśni brzucha i grzbietu to pozwoli nam cieszyć się widocznymi efektami wielu godzin spędzonych na siłowni.

Jak szybko odchudzić brzuch?

Aby brzuch mógł się pięknie prezentować, należy sobie na to zapracować. Poza samymi ćwiczeniami podnoszącymi tempo przemiany materii, a tym samym spalanie tkanki tłuszczowej za każdy razem należy wykonywać serię powtórzeń na następujące mięśnie brzucha: prosty, skośny (wewnętrzny oraz zewnętrzny) oraz poprzeczny brzucha. Nie należy również zapominać o stymulacji mięśnia czworobocznego lędźwi oraz prostownika grzbietu.

Prawidłowe brzuszki trening to podstawa udanego treningu. Aby wykonać klasyczne brzuszki trening musisz położyć się na macie, stopy oprzeć na podłodze, a nogi ugiąć w kolanach. Dłonie spleć za głową, a łokcie szeroko rozstaw. Spinaj brzuch, przyciągając górną część tułowia. Pamiętaj jednak, by nie przyciągać brody do klatki piersiowej, a patrz przed siebie. Bardzo ważną zasadą prawidłowo wykonywanych brzuszków jest dbanie o to, by odcinek lędźwiowy przylegał do podłogi. Wykonaj kilka serii po 10-15 powtórzeń.

Kolejne ćwiczenie na otyły brzuch to wymachy nóg. Połóż się na plecach, nogi zegnij w kolanach i unieś na wysokość bioder. Ręce skrzyżuj za głową i na zmianę przybliżaj łokieć do przeciwległego kolana, w tym samym czasie prostuj drugą nogę. Nożyce poziome: unieś nogi kilka centymetrów nad podłogę, rozszerz je i krzyżuj.

Płaski brzuch dziewczyny robimy też w kuchni!

Aby móc wyrzeźbić płaski brzuch należy pamiętać nie tylko o odpowiednich ćwiczeniach, ale również zadbać o prawidłowy sposób żywienia. Opieranie swojej diety o zbilansowane, niskokaloryczne posiłki dostarczające pełnowartościowego białka, tłuszczów roślinnych oraz węglowodanów złożonych i błonnika pokarmowego intensyfikuje osiągane efekty i pozwala dłużej cieszyć się płaskim brzuchem.

  • zalecenia żywieniowe dla kobiet walczących z tkanką tłuszczową na brzuchu –
    usuń ze swojego jadłospisu źródła prostych cukrów, a zwłaszcza te znajdujące się w słodkich napojach, alkoholach, sokach z kartonów, słodyczach i ciastkach, czy batonikach. Zamień je na owoce, koktajle na bazie przetworów mlecznych oraz świeżych soków owocowo-warzywnych.
  • wyeliminuj tłuszcze zwierzęce ze swojej diety na rzecz roślinnych i ryb morskich. Wybieraj orzechy, migdały, siemię lniane, nasiona i pestki dyni, czy słonecznika.
  • ogranicz spożycie tłustych potraw mięsnych, a zastąp je chudym mięsem, drobiem bez skóry, polędwicą, schabem, wędlinami drobiowymi, rybami oraz chudym mlekiem i przetworami sery twarogowe, naturalne jogurty, kefir, czy maślanki.
  • wprowadź do diety pełnoziarniste produkty zbożowe- pieczywo, kasze, makarony i ryż – są one źródłem błonnika przyspieszającym proces odchudzania. Dodatkowo zadbaj o prawidłową podaż warzyw oraz nasion roślin strączkowych.

Aby Twoje zamierzenia zostały zrealizowane, zadbaj o zmianę stylu życia, a w szczególności sposobu żywienia. Ważne byś postawiła sobie realne, a zarazem atrakcyjne cele do zrealizowania. W walce z tkanką tłuszczową należy działać kompleksowo dietą, odpowiednimi ćwiczeniami cardio (np. nordic walking) i ćwiczeniami wzmacniającymi określone partie ciała.

Share.

Leave A Reply