Niemalże każdego dnia w biurze spędzamy, co najmniej 8 godzin, co przy braku systematycznej aktywności fizycznej oraz nieprawidłowych nawykach żywieniowych to szybka droga do przyrostu masy ciała i problemów ze zdrowiem. Jednak poprzez zmianę swoich zachowań zdrowotnych można znacząco wpłynąć na poprawę samopoczucia i wyglądu. Do tego niezbędna jest odrobina samozaparcia i zmiana dotychczasowych przyzwyczajeń, aby dbanie o szczupłą sylwetkę przy siedzeniu za biurkiem wiązało się z sukcesem. Jak tego dokonać? Poniżej znajdziesz kilka praktycznych wskazówek, które uskutecznią Twoje starania o zgrabną i piękne ciało. To wasze sposoby na odchudzanie, które przynoszą najlepsze efekty.

Zacznij od wprowadzenia w życie zasady: śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Po nocnym wypoczynku ciało potrzebuje energii do działania. W sytuacji, gdy będziesz ignorował tą potrzebę istnieje duże prawdopodobieństwo, że będziesz zmagać się z nieustannym uczuciem głodu. Efektem tego będzie spożywanie większych porcji posiłków. Dotyczy to w szczególności dni, kiedy znajdujesz czas na posiłek dopiero późnym wieczorem i wtedy próbujesz nadrobić straty. Niejedzenie śniadań doprowadza do ciągłego podjadania, a zwłaszcza słodkich i wysokokalorycznych przekąsek. Aby tego uniknąć wystarczy wprowadzić pierwszy posiłek i zadbać o to, aby był on zbilansowany i lekki, a także bogaty w błonnik, witaminy oraz minerały. Dobrą propozycją jest miseczka owsianki na chudym mleku z dodatkiem rodzynek, orzechów, banana albo jajko na miękko z kromką razowego chleba z plasterkiem polędwicy z indyka, pomidora oraz paskami papryki. Tak sporządzone zestawy śniadań są bogate w błonnik, który pęcznieje w żołądku, syci na dłużej, a przy okazji usprawnia przemianę materii.

Zadbaj również oto, by zjadać przynajmniej jeden ciepły posiłek w ciągu dnia. W tym celu możesz zrobić rozeznanie w bliższej okolicy pod kątem lokali gastronomicznych oraz serwowanego przez nie menu. Pamiętaj jednak, by podczas zamawiania obiadu wybierać zdrowe i odchudzone dania, np.: filet rybny na parze z warzywami, grillowaną pierś kurczaka z ryżem i surówką, czy sałatkę bez dodatku majonezu, a w zamian za to z sosem vinegret na bazie oliwy z oliwek. Jeżeli jednak w pobliżu biura nie masz godnego zaufania lokalu gastronomicznego, to znacznie lepszym rozwiązaniem na kontrolowanie tego, co trafia na Twój talerz jest samodzielne przygotowanie obiadu do pracy. Zrób posiłek dla całej rodziny – w końcu zmiana nawyków żywieniowych na zdrowsze będzie korzystna nie tylko dla Ciebie. Prosta w wykonaniu jest zupa, którą wzbogać o brązowy ryż, razowy makaron, czy kaszę, a w przypadku zupy krem sprawdzi się łyżka gęstego jogurtu. Zabierając do pracy własne posiłki możesz użyć praktycznych plastikowych opakowań do przechowywania żywności.

Dla podjadających słodkości z listy przysmaków należy wyrzucić batony, cukierki, ciasteczka, wafelki, drożdżówki, napoje gazowane i inne produkty dostarczające pustych kalorii. Ich miejsce powinny zająć warzywa, owoce – suszone i świeże, orzechy, migdały, pieczywo chrupkie, a także jogurty naturalne, maślanki i kefiry.

Lecznicze właściwości ziół – sprawdź koniecznie

Podczas starań o zgrabną i szczupłą sylwetkę duże znaczenie mają regularne posiłki, należy jeść co 3 godziny. Tym sposobem utrzymasz cukier we krwi na stałym poziomie, a tym samym unikniesz ataków wilczego apetytu.

Zadbaj o odpowiednią podaż płynów w ciągu dnia – wybieraj wodę niegazowaną mineralną. Pij co najmniej 2l napojów. Poza wodą sięgaj również po herbaty ziołowe i owocowe, a zamiast porannej kawy wybierz energetyzującą yerba mate.

Skuteczne sposoby na odchudzanie to połączenie odpowiednio zbilansowanej diety z aktywnością fizyczną. Przerwy podczas pracy wykorzystaj na dotlenienie organizmu, np.: podczas lunchu wyjdź do pobliskiego parku. W ramach oderwania wzroku od komputera zrób pajacyki na odchudzanie, a zamiast windy wybierz schody. Wracając do domu wysiądź przystanek wcześniej bądź zrezygnuj z jazdy autem lub komunikacją miejską na rzecz roweru.

źródło zdjęcia: Polki.pl

Share.

Leave A Reply