Osiągniecie szczupłe i wysportowanej sylwetki wymaga regularnej pracy i systematycznych wysiłków. Każda osoba, która przechodzi na dietę i zamierza się odchudzać, na początku ma silną motywację do działania. Jednak, aby wytrwać w postanowieniu niezbędna jest samodyscyplina. Przestrzeganie diety, nieuleganie pokusom żywieniowym, regularne ćwiczenia i mądra suplementacja są kluczem do sukcesu. Wymagają one jednak wytrwałości i samokontroli. które pomogą osiągnąć upragniony rezultat: szczupłą figurę.

Samodyscyplina – niezbędny element diety

W czasie odchudzania musimy zrezygnować z wielu ulubionych potraw i przysmaków. Jednocześnie trzeba pilnować regularnych pór posiłków i nie zapominać o przyjmowaniu produktów, które wspomagają odchudzanie. Jak wzmocnić  samodyscyplinę i wytrwać w diecie odchudzającej?

  1. Unikaj sytuacji, które sprzyjają jedzeniu zakazanych produktów – najczęściej są to momenty stresujące, spotkania towarzyskie czy pośpiech.
  2. Zacznij prowadzić dziennik diety – to sposób, aby mieć pełne rozeznanie w tym co i kiedy zjedliśmy. Dziennik pomoże kontrolować momenty sprzyjające łamaniu diety.
  3. Ustal stałe pory jedzenia – jedzenie 5 małych, dobrze zbilansowanych posiłków dziennie jest podstawą udanej diety, która nie zakończy się efektem jo-jo. Pilnowanie regularności jedzenia wymaga samodyscypliny. Może w tym pomóc:
    • Nastawienie alarmów w telefonie
    • Ścisłe dostosowanie pór jedzenia do rytmu dnia (np. przerw w pracy czy godzin przebudzenia i kładzenia się spać)
  4. Poinformuj innych o swojej diecie – świadomość, że inni wiedzą o naszym odchudzaniu jest silną motywacją. Mamy wówczas blokadę przed objadaniem się w towarzystwie. Jednocześnie poprawia się samodyscyplina i nie jemy zakazanych potrwa, kiedy jesteśmy sami, aby móc niebawem pochwalić się rezultatami diety. 

Realne cele w odchudzaniu

Zrzucanie nadmiaru kilogramów musi być przeprowadzane mądrze, czyli z uwzględnieniem realnych celów. Dlaczego to takie ważne? Zakładanie celów, których nie można osiągnąć sprawi, że:

  • Spadnie nasz motywacja do odchudzania i przestaniemy doceniać małe sukcesy
  • Będziemy odczuwać wyrzuty sumienia, niezadowolenie z siebie i stres, które prowokują do podjadania. W ten sposób tworzy się tzw. błędne koło
  • Zaszkodzimy sobie zbyt restrykcyjną dietą. Dostarczanie minimalnej dawki kalorii dla organizmu przyczynia się do jego osłabienia, pogorszenia wyglądu (np. łamania się paznokci czy wypadania włosów) oraz prowadzi do efektu jo-jo

Samodyscyplina a ćwiczenia

Regularna aktywność fizyczna to jeden z filarów skutecznego odchudzania. Przyspiesza spalanie tkani tłuszczowej, ujędrnia ciało i wzmacnia masę mięśniową. Jednak często brakuje nam samodyscypliny, aby wytrwać w założonym planie treningowym. W jaki sposób wzmocnić więc swoją wytrwałość w ćwiczeniach?

  1. Znajdź partnera do ćwiczeń – trenowanie z inną osobą to świetny sposób na wzajemne dyscyplinowanie się.
  2. Wybierz się do lekarza – jak wizyta u specjalisty może pomóc? Otóż nic tak nie motywuje, jak odrobina strachu. Lekarz przedstawi zalety ćwiczeń dla organizmu oraz zagrożenia, jakie czekają na osoby prowadzące siedzący tryb życia. Wizja negatywnych skutków otyłości i braku ruchu może być doskonałą motywacją i wzmocnić samodyscyplinę.

Share.

Leave A Reply