Jedzenie jest źródłem składników odżywczych, które są niezbędne do tego, aby zachować dobrą kondycję i piękny wygląd.  Dieta ma więc ogromny wpływ na nasze zdrowie, a jednocześnie na to, jak się prezentujemy. Dobrze zbilansowany jadłospis decyduje m.in. o kondycji włosów i paznokci. Jakiekolwiek niedobory w diecie w pierwszej kolejności odbijają się negatywnie na tych elementach naszego wyglądu. A przecież piękne włosy i paznokcie są wizytówką każdej  kobiety.

Białko dla pięknych włosów i paznokci

Bardzo często  nasze działania dla mocnych włosów i paznokci koncentrują się na ich zewnętrznej pielęgnacji. Jednak same odżywki czy maseczki nie wystarczą, jeśli w menu brakuje składników odżywczych, które niezbędne prawidłowego wzrostu włosów i paznokci. Odpowiednia dieta to skuteczny sposób, aby dbać o nie od wewnątrz. Jej kluczowym elementem jest białko.

  • Białko – to główny i najważniejszy budulec naszego ciała, dlatego jest bardzo ważne dla jego prawidłowego funkcjonowania. Jest ono także niezbędne, aby utrzymać włosy i paznokcie w dobrej kondycji (włosy w ponad 90% zbudowane są z keratyny czyli rodzaju białka składającego się z aminokwasów siarkowych: metioniny i cysteiny).

Produkty, które dostarczają organizmowi białka i są niezbędnymi elementami diety na piękne włosy i paznokcie, to:

  • Mięso
  • Jaja
  • Ryby
  • Produkty zbożowe – płatki owsiane i otręby pszenne

Osoby, które nie jedzą mięsa, mogą uzupełnić poziom białka soją, brokułami, szpinakiem czy kukurydzą.

Mocne włosy i paznokcie – niezbędne pierwiastki

Istniej grupa pierwiastków, która jest niezbędna, aby włosy i paznokcie mogły zdrowo rosnąc. Ich niedobór w organizmie w pierwszej kolejności odbija się właśnie na stanie i wyglądzie fryzury i paznokci. Których pierwiastków nie powinno zatem zabraknąć w naszej diecie?

  1. Siarka – wspomaga wytwarzanie przez organizm aminokwasów, których nie dostarczymy z pożywienia. Cenne źródło siarki to:
    • Brokuły
    • Kalafior
    • Chrzan
    • Cebula
    • Kapusta
  2. Magnez – jego brak w organizmie przyczynia się do łamliwości paznokci. Ważnym źródłem magnezu są:
    • Pestki dyni
    • Kasza gryczana
    • Płatki owsiane
    • Soja
    • Kakao
  3. Krzem – to pierwiastek, który buduje włosy i paznokcie. Jest niezbędny do utrzymania ich  dobrej kondycji m.in. dlatego że wspomaga produkcje keratyny. W jakim pożywieniu znajdziemy krzem?
    • Wodzie mineralnej
    • Ziołach (m.in. w skrzypie polnym i pokrzywie)
    • Rybach morskich,
    • Płatkach owsianych,
    • Kaszy
  4. Żelazo – jego niedobór przyczynia się do łamliwości włosów i paznokci. Szczególnie kobiety są narażone braki tego składnika. Dostarczanie go w jedzeniu jest niezwykle istotne dla zdrowia całego organizmu, ponieważ chroni np. przed anemią. Produkty bogate w żelazo, to:
    • Wątróbka
    • Gotowana fasola
    • Chuda wołowina
    • Mięso z indyka

Piękne oraz silne włosy i paznokcie mogą stać się ozdobą każdej kobiety (i mężczyzny!). Wystarczy wprowadzić do swojego jadłospisu zdrowe i bardzo ważne składniki, które nie tylko przyczynią się do poprawy wyglądu, ale również pomogą utrzymać zdrowie i dobre samopoczucie!

Share.

Leave A Reply