Dieta redukcyjna w połączeniu z aktywnością fizyczną to jedyny w pełni efektywny sposób na zbędne kilogramy. Osoba, która podjęła walkę ze zbędnymi kilogramami ma do wyboru wiele ćwiczeń na poszczególne partie ciała. Ćwiczenia na szczupłe nogi, pośladki i brzuch to m.in.: fat burning, aerobik, trening obwodowy i step. Tego typu ćwiczenia umożliwią Ci równomierne spalanie tłuszczu i ćwiczenia wielu partii ciała. Jeżeli dodatkowo wspomożesz je dietą możesz liczyć na zadawalające efekty.

Fat burning

Są to ćwiczenia aeorobowe i taneczne, które przede wszystkim ukierunkowane są na spalanie tłuszczu oraz wzmacnianie brzucha, ud i pośladków. Ćwiczenia tego typu nie należą do trudnych, a ich intensywność jest umiarkowana. Minimalny czas jaki należy poświecić na ćwiczenia to 30 minut, przy tętnie 70% tętna maksymalnego – możemy je obliczyć wg wzoru 220 – wiek.
Ćwiczenia powtarza się 15-20 razy, a ostatnie powtórzenia powinny sprawiać największą trudność. Pomiędzy kolejnymi seriami ćwiczeń konieczne staje się robienie przerw krótszych niż 1 minuta. Cały proces spalania tłuszczu to jedno, z kolei zupełnie inną kwestią jest wzmacnianie i rozwijanie mięśni, dlatego też nie należy oczekiwać gwałtownego spadku wagi. Efekty ćwiczeń najbardziej widoczne będą po talii.

Aerobik

Treningi aerobowe wskazane przy odchudzaniu  można podzielić na 3 formy. Pierwszą z nich jest trening dynamiczny i intensywny, na który składają się podskoki, obroty i elementy biegu. Wykonywane są one w rytm muzyki, która z kolei dobierana jest do tempa ćwiczeń. Drugi rodzaj to trening o niskiej intensywności – polega on na wykonywaniu wykroków z elementami marszu przy jednoczesnym utrzymywaniu jednej stopy na podłożu. Ostatnia forma to aerobik, w którym wykorzystuje się ruchy typowe dla kick-boxingu. W czasie zajęć stosuje się różne liczne serie energetyczne, pełne kopnięć.

Trening obwodowy i step

Kolejnym przykładem treningu odchudzającego jest tzw. circut, czyli trening obwodowy. Składa się na niego zestaw 6-10 urozmaiconych i szybkich ćwiczeń siłowych. Wykonuje się go odpowiednią ilość razy, a duże znaczenie ma określona ilość powtórzeń. W zależności od poziomu intensywności wykonuje się od 2 do 6 serii ćwiczeń pomiędzy którymi są krótkie przerwy. Cały trening trwa około 30-40 minut,  a poprawnie poprowadzony sprzyja odchudzaniu i zwiększa mobilność mięśni. Z kolei step to rodzaj ćwiczeń, które wykonywane są przy pomocy  specjalnej platformy, której wysokość można regulować. Wykonywany jest on w rytm muzyki, który umożliwia szybką utratę kalorii, spalanie tkanki tłuszczowej i wzmacnianie mięśni nóg.

Trening dolnych partii ciała

ABF to trening, który jest ukierunkowany na kształtowanie dolnych partii ciała – ud, bioder i pośladków. Trening właściwy poprzedza krótka rozgrzewka, a wieńczy stretching czyli rozciąganie.
Inną formą rozwoju dolnych partii ciała jest spinning – przeprowadzony jest on przy użyciu rowerka stacjonarnego. Tempo treningu jest duże, ponieważ wymagana jest intensywna praca nóg. Spinning przyczynia się do zwiększenia wytrzymałości i siły.

Trening górnych części ciała

Taniec brzucha jest ostatnimi czasy bardzo mocną formą treningu. Skierowany jest on do kobiet i kształtuje mięśnie brzucha i bioder.

Wysiłek fizyczny przyczynia się do pobudzenia wydzielania substancji nazywanych aminami katecholowymi, które powodują rozpad tłuszczu. Aktywność fizyczna przyspiesza i ułatwia chudnięcie. Osoby, które zrzucą parę kilogramów, będą mniej zagrożone nadciśnieniem czy zaburzeniami gospodarki lipidowej czy węglowodanowej.

Share.

Leave A Reply